Z nauką jest jak z wiosłowa­niem pod prąd. Sko­ro tyl­ko zap­rzes­ta­niesz pra­cy, za­raz spycha cię do tyłu.

Aktualności

10 maja 2018 19:02 | Aktualności

Wycieczka do Muzeum Pierwszych Piastów na Lednicy

Dnia  8 maja 2018 roku uczniowie z klasy IVa, IVb i V wraz z opiekunami p. Krzysztofem Kominem i p. Magdaleną Pawłowicz wybrali się na wycieczkę szkolną do Muzeum Pierwszych Piastów na Lednicy. Na Ostrowie Lednickim powitał wszystkich pan przewodnik. Wspólnie przepłynęliśmy promem na wyspę Ostrów Lednicki, gdzie w towarzystwie trzech metalowych rzeźb: króla Bolesława Chrobrego, cesarza Ottona III oraz biskupa Wojciecha, pan przewodnik rozpoczął swą opowieść o dawnych czasach.  W pobliżu zrekonstruowanych, pokrytych trzciną chat, dowiedzieliśmy się jak wyglądało codzienne życie Słowian.  Na brzegu jeziora dowiedzieliśmy się również, że wyspę ze stałym lądem łączyły mosty i jak je budowano. W pobliżu fundamentów kościoła przewodnik opowiedział nam o najcenniejszym znalezisku, które obecnie jest w posiadaniu muzeum – o staurotece.  Kolejny punkt na wyspie to ruiny palatium i kaplicy, przy których spędziliśmy czas, dowiadując się jak wyglądały dawne budowle i gdzie mógł odbyć się chrzest Mieszka.

Po dość długim zwiedzaniu przyszedł czas na posiłek. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w McDonald’s, aby zregenerować siły. Wszyscy w dobrych humorach i przede wszystkim szczęśliwie powróciliśmy do szkoły.