
Odwrócona lekcja wiedzy o społeczeństwie
Uczniowie klas 8 w ramach tematu dotyczącego Prezydent i Rada Ministrów wcielili się w polityków następujących resortów:
- Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwo Sportu, Ministerstwo Edukacji Narodowej
Zadaniem uczniów było wybranie spośród siebie Ministra danego resortu, opracowanie programu, przygotowanie wystąpienia i zaprezentowanie swoich pomysłów podczas obrad sejmu. Młodzież bardzo szybko przystąpiła do działania. Wśród pomysłów reform pojawiły się propozycje:
- spotkania z dietetykiem raz w miesiącu,
- obiady szkolne za darmo dla ubogich dzieci,
- oceny opisowe,
- nauczyciel nie uczy według programu czy podręcznika, tylko według tego co uważa za słuszne,
- dozowniki wody pitnej w całej szkole,
- nauczyciel musi wchodzić na lekcje z uśmiechem,
- wzrost pensji minimalnej o 20%,
- 3 dniowy tydzień pracy.
Podczas obrad sejmu trwały burzliwe dyskusje na temat budżetu i pozyskiwania środków w ramach resortów. Odwrócona lekcja pozwala na kreatywność, samodzielność uczniów. Nie pozostaje mi nic innego jak życzyć tym młodym ludziom, aby niektóre z ich pomysłów zostały zrealizowane.